Concentrat de cranc

9 04 2011

Avui he fet aquest concentrat de cranc, és senzill i es pot fer servir per vàries receptes.

Ingredients:

.Cranc de mar

.Verdures: cebes, porro, pastanagues, tomàquets…

. Sal

Preparació:

Es fregeixen els crancs i es reserven,  a la mateixa paella fregir les cebes, porros, pastanagues…. un cop això està ben dorat, afegir-hi els tomàquets (pocs en comparació a la resta de verdures), deixar que tot plegat quedi ben cuit a poc a poc (els tomàquets triguen una mica). Seguidament es posa a bullir una olla plena d’aigua i sal, i s’aboca tot el que hem fregit i es deixa bullir a foc lent bastant temps (1 – 2 hores). Es passa tot pel coledor “xinu”, (què fariem sense el “xinu”?¿?¿?) per passar més via, es pot triturar amb la thermo i llavors la massa obtinguda pel “xinu”, i ja està!!!!! l’olor sola ja alimenta!

Aquest concentrat ens serveix per exemple per fer un arrós, sols cal fregir unes gambes (o sípia, musclos,…) per exemple i amb aquest caldo, que es guarda perfectament al congelador, ja ens acaba de donar el gust, podriem dir que ens pot servir quasi d’un sofregit.

Nota: l’he fet aquest cap de setmana perquè he trobat els crancs a 3 euros i vius!, molt bon preu! (a vegades els he vist a 6 euros fins i tot més!)

Nota2: Germana, cunyat, si feu un comentari teniu pagat l’arròs demà…. (ara es veurà si realment em segueixen i llegeixen tota l’entrada!!!!)

Anuncis

Accions

Information

3 responses

9 04 2011
Immaculada

Em segisis tu a mi com jo et segueixo a tu!
Ja saps que en penso de com han de ser les biblioteques?
Ja saps quina serà la meva pròxima dèria?
Demà no podem venir a menjar arròs, un cunyat meu se t’ha avançat!

9 04 2011
Nuvoldebits

em reservo la resposta…. buenu ho deixo al congelador per un altre dia

12 04 2011
M. Carme

Bé jo no volia interferir amb la germana i el cunyat, però un altre dia no seré tant reservada i m’hi apuntaré, que era el meu primer pensament…

Deixa un comentari

